kaya koruğu turşusu ѧѧѧѧ



Kaya koruğu, Akdeniz’de deniz kıyısındaki kayaların denize bakan kısımlarında yetişen, acı-ekşi karışımı bir tada sahip bir tür bitki. İşte bu küçük yapraklı ot bitkisinin turşusunu yapıyorlar Mersin'de, özellikle Silifke civarlarında. Muhteşem bir şey,  çok hoş bir meze.
Kaya Koruğu birçok alanda faydalanılan bir bitkidir. En önemli özelliklerinden birisi de cilt iltihaplarında, egzema guatr hastalığı ve nasır tedavisinde kullanılmasıdır.   Kaya Koruğu, Yeşil kısımları ezilip lapası zeytinyağı ile karıştırılarak , merhem elde edilir.

7 yorum:

gülümse dedi ki...

ama şimdi oldu mu yaaa!!!turşu delisiyim ben,başlığı okurken bi yutkundum,yazıyı okurken 2 yutkundum:)

ebru özgün dedi ki...

Harika bir lezzet Gülümsecim,şöyle ekşi ekşi hımmm.:))

Ceren Akkol dedi ki...

turşuyu ben de çok severim..hangi otan,sebzeden yapılırsa yapılsın asla hayır demem..O kadar Antalya'ya gittim hiç duymadım bak bu turşuyu..Hele ki bu kadar faydası varken,bir araştırmak lazım,değil mi Ebru'cum?

Elif'in Terazisi dedi ki...

Bu kara yosunu diye bildiğimiz ota ne kadar benziyor, belki de odur. Yarasın..

ebru özgün dedi ki...

Cerencim bende ilk defa yedim,çok hoş bir tad bırakıyor.Antalya'da var mı bilmiyorum ama Silifke,Mersin taraflarında yapıyorlarmış bu turşuyu.

Elifcim bilmiyorum kara yosunumu acaba diğer adı?

Haplo dedi ki...

mutlaka tatmam gereken bir lezzet. paylaştığınız için teşekkürler :)

ebru özgün dedi ki...

Evet denemelisin Haplo:)